DOBRO DOSLI!

DOBRO DOSLI NA MOJ BLOG, SVI VI KOJI VOLITE NASEG ANDJELA TOSETA PROESKOG! Nadam se da ce vam se svideti moj blog... ♥ ... Komentarisite, molim vas!


Tose, zauvek si u mom srcu.... tu ces i ostati! ♥

четвртак, 26. април 2012.






Kažnjen sam za ceo život

Đorđi Đorđevski (35), koji je oglašen krivim za izazivanje saobraćajne nesreće u kojoj je 16. oktobra 2007. godine poginuo makedonski pevač je kroz plač primio presudu


SKOPLjE - Izgubio sam brata i prijatelja. Ja sam već kažnjen i to za celi život! - rekao je posle izricanja presude kroz plač Đorđi Đorđevski (35), koji je u Osnovnom sudu u Skoplju osuđen na dve godine zatvora zbog izazivanja saobraćajne nesreće u kojoj je 16. oktobra 2007. godine poginuo makedonski pevač Toše Proeski (26).


Proeski je poginuo 16. oktobra 2007. u sudaru na autoputu Beograd - Zagreb kod Nove Gradiške u Hrvatskoj, kada je džip „folksvagen tuareg“, koji je vozio Đorđevski, a u kojem su se još nalazili Toše i njegova menadžerka Ljiljana Petrović, udario otpozadi u šleper srpskih registarskih tablica. Popularni pevač je poginuo na licu mesta, dok su njegovi saputnici povređeni.
Sudija Milka Angelovska-Vasilevska je u obrazloženju presude rekla da je sud prihvatio dokaze na osnovu kojih je utvrđeno da se u momentu nesreće u kojoj je poginuo, Đorđevski vozio brzinom od 152 kilometra na sat i da se nije držao propisnog rastojanja.
Bliski prijatelj Proeskog je sa suzama u očima saslušao presudu. Izricanju presude prethodilo je izricanje završnih reči tužioca i njegovog advokata Silvije Džilvidžijeve. Tužilac Vera Ilijevska je istakla da su dokazi izvedeni tokom postupka nedvosmisleno potvrdili postojanje dela za koje se tereti optuženi. Prema njenim rečima, „tuareg“ je bio star samo desetak dana, a Đorđevski je prvi put njime upravljao kobnog 16. oktobra 2007. Takođe, istakla je da je nesreći doprineo i umor vozača. Za nju je nesporno da je kamion u koji je udario „tuareg“ vozio brzinom od 85 kilometara na sat. Ilijevska je izjavila da je nepobitna i činjenica da je Đorđevski upravljao brzinom od 152 kilometra na sat, a da vozač teretnog kamiona Slaviša Kuzmanović pri tome nije mogao da reaguje ni na koji način.
Ona je podsetila da je na toj deonici autoputa maksimalna dozvoljena brzina 130 kilometra na čas. Zastupnica tužbe se pozvala i na obdukcioni nalaz kojim je utvrđeno da za Proeskog bio koban udarac udarac u glavu, što je dovelo do prekida funkcionisanja mozga i smrti.
- Pogibija Tošeta Proeskog možda je sudbinska, ali ne možemo da zatvorimo oči pred nebrigom optuženog Đorđevskog, istakla je Ilijevska, i zatražila od suda da pri odmeravanju kazne ima u vidu i otežavajuće okolnosti, a ne samo olakšavajuće, odnosno bliskost pokojnog Tošeta i Đorđevskog, njegovu mladost, raniju neosuđivanost i povrede koje je i sam zadobio u nesreći.
NISAM ZASPAO
Đorđevski je na suđenju izjavio da se branik sa prikolice šlepera bukvalno zakucao u džip kojim je upravljao i da je zbog velike brzine prikolica „šetala“ levo-desno na putu.
- Nisam tačno da sam zaspao za volanom! Bila je magla, vozio sam brzinom od oko 100 kilometara na sat. Iz daljine sam primetio kamion, koji se kretao levo- desno. Vozio sam sredinom autoputa i pokušao da ga preteknem, ali je kamion zadnjim levim točkom udario džip. Pre udesa ablendovao sam vozaču kamiona, međutim metalni branik već je ušao u krilo džipa - rekao je Đorđevski. Advokati Đorđevskog su najavili da će uložiti žalbu na presudu.  
Branilac osuđenog Đorđevskog Silvija Džilvidžijeva je u svojoj završnoj reči još jednom ukazala sudu da su ključne činjenice ostale nedorečene. Ona je posebno apostrofirala bliskost Proeskog i njenog branjenika i podsetila sud da u takvoj situaciji treba da primeni najblaži zakon po okrivljenog. Ona je posebno osporila mišljenje veštaka da je „tuareg“ vozio brzinom od 140, odnosno 152-158 kilometra na sat. Prema njenoj oceni, radi se o paušalnom zaključku, a po njenoj je sporan taksigraf kamiona na kojem je navodno pokazano da se kretalo brzinom od 85 kilometara na sat. Braniteljka je ostala i pri stavu da sud treba da pošalje zahtev kompanijama „Boš„ i „Porše“ da se utvrdi da li je desni senzor „tuarega“ bio u kvaru i zbog čega se nisu otvorili vazdušni jastuci.
Prema njenim rečima, u memoriji vozila nije registrovano kako je uopšte došlo do sudara , što nedvosmisleno govori da je „tuareg“ bio tehnički ispravan. Posebno je naglasila da je sud bio u obavezi da obezbedi neposredno svedočenje vozača Slaviše Kuzmanovića, i zatražila novo suđenje. Podsetila je da se njen branjenik odazivao na sve sudske pozive i da zbog nesreće i dan-danas najviše pati.   

1 коментар:

  1. NISAM ZASPAO

    Đorđevski je na suđenju izjavio da se branik sa prikolice šlepera bukvalno zakucao u džip kojim je upravljao i da je zbog velike brzine prikolica „šetala“ levo-desno na putu.

    - Nisam tačno da sam zaspao za volanom! Bila je magla, vozio sam brzinom od oko 100 kilometara na sat. Iz daljine sam primetio kamion, koji se kretao levo- desno. Vozio sam sredinom autoputa i pokušao da ga preteknem, ali je kamion zadnjim levim točkom udario džip. Pre udesa ablendovao sam vozaču kamiona, međutim metalni branik već je ušao u krilo džipa - rekao je Đorđevski. Advokati Đorđevskog su najavili da će uložiti žalbu na presudu.

    ОдговориИзбриши